Haber

Güvenli Bir Noktaya Çekmek İçin Hollanda Açıklarında Yanan Arabalarla Yüklenen Gemi

Salı gecesinden beri Hollanda açıklarında yanan otomobil yüklü kargo gemisi daha güvenli bir yere çekilecek.

Gemide yangına neden olan elektrikli araç sayısının 25 değil 498 olduğu açıklandı.

Nakliye şirketleri, elektrikli arabaların taşınması konusunda daha katı kurallar istiyor.

Almanya’dan Mısır’a otomobil taşıyan bir yük gemisi olan Fremantle Highway, Salı gecesi Hollanda’nın Ameland adası açıklarında yanmaya başladı.

Yangının uçakta bulunan elektrikli otomobillerden birinde başladığı ve hızla yayıldığı bildirildi.

Gemide bulunan 23 mürettebat denize atlayarak kaçmaya çalışırken, 1 kişinin hayatını kaybettiği açıklandı.

Hollandalı yetkililer, römorkörlere bağlanan geminin batmaması için güvenli bir alana çekilmesine karar verdi.

Gemi, Ameland adasının karşısındaki ana kara kasabası Schiermonnikoog’un 16 kilometre kuzeyindeki bir konuma çekilecek.

Yaklaşık 12-14 saat sürecek olan yedekte çekme işleminin başlangıcı gemideki duman ve hava şartlarına göre belirlenecektir.

Hollandalı yetkililer, çekme işleminin bu hafta sonu tamamlanacağını söylüyor.

Geminin yeni konumunda daha emin olacağını vurgulayan yetkililer, yeni konumunun kesintili olacağını ve gerekli müdahale yapıldıktan sonra bir limana yönlendirileceğini belirtiyor.

Resmi açıklamaya göre gemi hala sağlam ve yatmıyor.

Hükümet, çekmenin riskler içerdiğini söyledi, ancak Dünya Mirası listesinde yer alan

Wadden Adaları, sakinleri ve doğa için doğrudan olumsuz sonuçların beklenmediğini bildirdi.

Gemi her zaman soğutulmuştur. Ancak gemiye çok fazla su girmesini ve geminin dengesini tehlikeye atmasını önlemek için bu işleme Cuma günü ara verildi.

Japon nakliye şirketi K-Line’ın Hollanda Haber Ajansı’na yaptığı açıklamaya göre gemide tamamı yeni 3 bin 783 lüks otomobil bulunuyordu.

Nakliye şirketine göre elektrikli araçlar alev almazsa yangını söndürmek zor.

Elektrikli araçlar, pil paketleri nedeniyle uzun süre yanmaya devam edebilir.

Hollanda Kraliyet Armatörler Derneği (KVNR), elektrikli arabaların denizde taşınmasına ilişkin kuralların sıkılaştırılmasını istedi.

Derneğe göre bu önemli bir sorun çünkü geçen yıl örneğin elektrikli araçları olan bir gemi Azorlar kıyılarında çıkan bir yangın sonucu battı.

Elektrikli araçlar çarpışmalara ve su ile temasa karşı çok iyi korunuyor, bu da yangın anında söndürme suyunun ulaşmasını zorlaştırıyor.

Ayrıca elektrikli araç, pili bittiğinde bile tutuşmaya devam edebiliyor.

Hollanda Kamu Güvenliği Enstitüsü sözcüsü Yvonne Stassen, kamu yayıncısı NOS’a pil hücrelerini dışarıdan soğutmanın çok zor olduğunu söyledi.

Avrupa Birliği (AB) ve Birleşmiş Milletler Denizcilik Örgütü (IMO), elektrikli araçların taşınması için yeni kurallar üzerinde çalışıyor.

Ancak bu kuralların ne zaman uygulanacağı henüz belli değil.

Deniz taşımacılığı şirketleri, gelecekte bu tür yeni kazaların yaşanmaması için düzenlemelerin bir an önce hayata geçirilmesini istiyor.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu